sobota, 23 kwietnia 2016

Śmiech poza planem oraz miłość, która zmieniła bieg historii

Witam Was w ten deszczowy i nieco pochmurny dzień! Dzisiaj podyskutujemy o dwóch ostatnich odcinkach przedstawiających kulisy ,,Wspaniałego stulecia". Przypuszczam, że duża część osób uśmiała się podczas oglądania czwartkowego epizodu. Ozan Guven to kompletne przeciwieństwo Rustema Paszy, w którego wcielał się aktor przez ostatnie dwa sezony. Aras Bulut Iynemli nadaje się nie tylko do filmów i seriali, ale także do kabaretu. Meltem Cumbul jest ,,uśmiechniętą sułtanką" również w życiu prywatnym. Czego jeszcze dowiedzieliśmy się podczas oglądania ,,Tajemniczego świata"?
W przedwczorajszym odcinku zdecydowanie królował Ozan Guven. Wielu aktorów ze ,,Wspaniałego stulecia" przyznało, że to z nim najlepiej im się grało. Najbardziej zadowolona była Pelin Karahan, czyli serialowa sułtanka Mihrimah, która miała wiele wspólnych scen z Ozanem, gdyż występował on jako jej mąż. We ,,Wspaniałym stuleciu" niemal ciągle przeważała napięta atmosfera między córką sułtana, a wielkim wezyrem. W życiu prywatnym zaś ich relacje wyglądają całkiem inaczej.


Ozan bez przerwy wygłupiał się na planie serialu. Podczas ,,kręcenia" jednej ze scen wniósł butlę z gazem do komnaty. Kiedy pałacowy korytarz był pusty, aktor zaczął podskakiwać. Wszystko macie pokazane na poniższych gifach:






Najśmieszniejszym momentem czwartkowego odcinka była parodia sceny, w której Cihangir rozpaczał po śmierci Mustafy. Główną ,,rolę" odegrał wtedy Aras Bulut Iynemli. Wystąpił także Engin Ozturk oraz Meltem Cumbul. Serialowy Bajazyd doprowadził mnie do łez (ale w znaczeniu pozytywnym), kiedy zaczął przedrzeźniać Barbarossę. Niestety, nie mogę znaleźć obydwu filmików w internecie, a szkoda, bo chciałam je tu wstawić. Łapcie za to inne gify z Arasem!







Aktorzy i scenarzyści ,,Wspaniałego stulecia" ustalili między sobą, że jeżeli czyjąś postać uśmiercono lub pożegnano w serialu, jej odtwórca otrzymuje w prezencie tort. Tak było z Selmą Ergec, Ozanem Guvenem, Mehmetem Ozgurem czy Meryem Uzerli.



Poza tym mieliśmy okazję obejrzeć wiele scen, w których aktorzy razem śpiewali. Widać było, że stworzyli jedną wielką rodzinę. Zazdroszczę całej ekipie tak świetnej atmosfery na planie! :)










Miłość, która zmieniła bieg historii... Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, że chodzi o Hurrem i Sulejmana. We wczorajszym odcinku Halit Ergenc, czyli serialowy sułtan powiedział, że Roksolana oraz Ibrahim byli jedynymi osobami, które wykroczyły poza relację władca-poddany. Te dwie postacie stały się ważnymi ludźmi w życiu Sulejmana Wspaniałego. Zarówno Hurrem, jak i konwertyta z Pargi zaczynali od zera. Pochodzili z prostych rodzin, trafili do niewoli, gdzie musieli poznać nową kulturę. Teoretycznie powinni trzymać się razem, a jednak woleli zostać wrogami. W odcinku nie wspomniano o niczym, czego widz wcześniej by nie wiedział. Przedstawiono po prostu skrócony życiorys Hurrem i Ibrahima oraz ich rolę w życiu Sulejmana. Scenarzyści mogli stworzyć odcinek ogólnie o wszystkich postaciach, a także wypowiedzieć swoje zdanie na temat poszczególnych bohaterów. Byłoby to raczej ciekawsze.







Moi drodzy, jak Wam się podobał ,,Tajemniczy świat"? Mi średnio. Właściwie nie powiedziano o niczym, co mogłoby mnie zaskoczyć, ale nie było też najgorzej. Odcinek przedstawiający relacje między aktorami bardzo mnie rozśmieszył, a jednocześnie podobał mi się. Która część Waszym zdaniem była najlepsza? Co Was zaskoczyło? Zapraszam do dzielenia się swoimi wrażeniami. ;))






Jak wiecie, w ten poniedziałek (25 kwietnia 2016 roku) o godzinie 15:50 na TVP1 zostanie wyemitowany pierwszy odcinek kontynuacji ,,Wspaniałego stulecia", czyli ,,Sułtanka Kosem". Dwa dni temu w Turcji miała miejsce premiera dwudziestego trzeciego epizodu serialu. Tam jeden odcinek trwa ponad dwie godziny. My zaś będziemy poświęcać kontynuacji 45 minut dziennie, a więc wypadnie nam więcej części niż w Turcji. Jeżeli ktoś należy do zamkniętej grupy (KOSEM WSPANIAŁE STULECIE POLSKA) na Facebooku to może oglądać wszystkie wyemitowane odcinki z napisami polskimi. Jak dotąd, obejrzałam 22 i cierpliwie wyczekuję tłumaczenia następnego. Już kiedyś zamieściłam tutaj wpis odnośnie moich wrażeń po oglądnięciu dwóch pierwszych odcinków. Jeśli ktoś nie czytał, a chciałby poznać moje zdanie, zapraszam ---> http://wszystkoows.blogspot.com/2015/12/moje-wrazenia-po-obejrzeniu-kosem-sultan.html ... I od razu mam dla Was radę. Nie będę nikomu spojleprowała. Chciałam jedynie napisać, że dwa pierwsze odcinki rzeczywiście bardzo mi się podobały, ale późniejsze epizody stały się nudne, jak flaki z olejem. Doszłam do 7. odcinka, czyli tego, w którym pojawiła się nowa aktorka grająca główną rolę - Beren Saat. Niestety, często spoglądałam na pasek czasu, dlatego postanowiłam od razu włączyć 17. odcinek, ponieważ właśnie wtedy pojawiła się nowa bohaterka, która miała ożywić serial. Faktycznie, od tamtej pory kontynuacja ,,Wspaniałego stulecia" stała się bardzo ciekawa, a akcja zaczęła się sprawniej toczyć. Moja rada jest więc taka, żebyście włączyli odcinek 17., jeśli wcześniejsze będą dla Was nudne. Warto dać szansę temu serialowi! :)
Tutaj krótki polski zwiastun ,,Sułtanki Kosem": https://vod.tvp.pl/24991566/wspaniale-stulecie-sultanka-ksem-zwiastun
,,Tajemniczy świat" był takim kompletnym zakończeniem ,,Wspaniałego stulecia". Jak już wspominałam, nie przestanę zamieszczać tu wpisów o naszym ulubionym serialu, ale oprócz nich będą pojawiały się tutaj posty na temat kontynuacji. Mam nadzieję, że ,,Sułtanka Kosem" zyska Waszą sympatię (jak nie od 1. odcinka to może od 17. ;D).


Miłego weekendu!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam Rustema, nawet w serialu xD
    Miłść jest ślepa xDDD Też oglądam Kosem, ale jest dopiero przy 9 epizodzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubiłam Rustema dopóki nie zdradził Bajazyda. 😕😤 A co do ,,Sułtanki Kosem'' to od 17. odcinka zaczyna się sporo dziać! Pozdrawiam. :)

      Usuń