niedziela, 31 lipca 2016

100 tysięcy wyświetleń + ogłoszenia!!!

Uwaga! Mam dla Was trzy dość istotne informacje. Po pierwsze, dziś w nocy wyjeżdżam nad morze i wrócę dopiero w niedzielę lub poniedziałek, co oznacza, że nie będzie mnie na blogu przez jakieś 10 dni, gdyż nawet jeśli zacznę tworzyć nowy wpis tuż po powrocie, zajmie mi to trochę czasu. Druga sprawa jest znacznie przyjemniejsza i może ktoś już o niej słyszał. Niedawno w Turcji powstał nowy miniserial składający się z pięciu odcinków, którego tytuł to ,,Sułtan niewolnik". Przedstawia on losy Imperium Osmańskiego na przełomie XVIII i XIX wieku. Pojawiają się tam tacy bohaterowie, jak:
Mustafa III - sułtan z dynastii Osmanów,
Bajazyd - brat sułtana, książę,
Abdulhamid I - brat sułtana Mustafy III, początkowo książę, później kolejny władca,
Selim III - syn sułtana Mustafy III i sułtanki Mihrisah, książę, władca po swoim stryju,
Mihrisah - konkubina Mustafy III,
Esma - siostra Mustafy III,
Albina - niewolnica porwana z rodzinnej wioski, wzięta na służbę do rezydencji Borina,
Borin - właściciel rezydencji,
Katia - główna i najważniejsza służąca Borina,
Hatice - służąca Borina,
Kuban - młodszy brat Albiny, którego niewolnica pragnie odnaleźć.
Tłumaczeniem serialu zajęły się już administratorki grupy ,,KOSEM WSPANIAŁE STULECIE POLSKA".

Mihrisah

Mustafa III

Borin

Od lewej: Katia, służka nieznana z imienia, Hatice i Albina

Albina

Esma

Obejrzałam pierwszy odcinek i ani razu nie zajrzałam na pasek czasu. Wszystko było ciekawie przygotowane. Mam nadzieję, że pozostałe epizody również okażą się warte uwagi. Jak najbardziej polecam!


Chciałabym jeszcze ogłosić, że mój blog został odwiedzony łącznie 100 tysięcy razy! Z tego powodu jest mi bardzo miło, gdyż taką liczbę wyświetleń uzyskałam w ciągu niecałych 9 miesięcy! Liczę na to, że nadal będziecie tutaj zaglądać. Przygotowałam quiz, który ma sprawdzić, jak dobrze znacie ,,Wspaniałe stulecie". To drugi z kolei test. Pierwszy znajdziecie, klikając w następujący link: http://samequizy.pl/test-wiedzy-o-wspanialym-stuleciu-2/#addtrivia. Jeśli ktoś chciałby odpowiedzieć na pytania z nowego quizu, znajdzie go tu: http://samequizy.pl/jak-dobrze-znasz-serial-wspaniale-stulecie-36/.






To wszystko na dziś. Dołączam jeszcze kilka gifów. Do zobaczenia! 




































4 komentarze:

  1. Super, że powstała kolejna produkcja. Jeśli znajdę trochę czasu na pewno obejrzę. Gratuluję tak dużej liczby odwiedzin, z pewnością na tym się nie skończy. :) Życzę miłego wypoczynku i czekam na kolejny wpis. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widać, że dynastia Osmanów wiele znaczy dla Turków, skoro powstaje coraz więcej produkcji poświęconych właśnie tej tematyce. Co tu się dziwić? My mieliśmy Piastów, Jagiellonów czy chociażby Andegawenów, a w Imperium Osmańskim wciąż królował ten jeden ród. Nieważne, na jakim okresie czasu się skupimy - ciągle coś się działo. Byli wybitni sułtanowie, potężne kobiety, które swoją karierę zaczynały od zera, oraz zupełnie inna, nieznana nam wcześniej kultura. Myślę więc, że każdy film czy serial o Osmanach jest pomyślnym krokiem ze strony scenarzystów. Dziękuję za życzenia. Nowy wpis pojawi się, gdy wrócę. :)

      Usuń
  2. Gratulacje, to już 100 tysięcy! Ogromna liczba :) Ja czekam na 50 000. :P
    Oglądam "Sułtana niewolnika" i serial ciekawy, lecz mam na niego mało czasu, bo właśnie wciągnęłam się w Odrodzenie: Ertugrul. I tak nic nie przebije wspaniałego stulecia :) W Polsce mamy równie ciekawe fakty historyczne, ale niestety tak ciekawych serialów już nie.
    Cieszę się, że wyjazd się udał. :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie, pozdrawiam :*
    wspanialestulecie-polska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Z chęcią wpadnę na bloga, bo właśnie ostatnio szukałam jakiegoś forum o ,,Wspaniałym stuleciu", by móc sobie poczytać. Pozdrawiam. :)

      Usuń