poniedziałek, 18 stycznia 2016

,,Tajemnice Sulejmana i Hürrem" - stopniowa recenzja

,,Tajemnice Sulejmana i Hürrem" to książka głównie o ,,Wspaniałym stuleciu". Można w niej znaleźć rozdziały przedstawiające haremowe życie, hierarchię ważności danych postaci czy też kilka słów na temat aktorów. Autorką książki jest p. Anna Mieczkowska. Lekturę można nabyć w większości supermarketów czy kiosków. Kosztuje jedynie 7,99 zł. 
Jako najwierniejsza wielbicielka ,,Wspaniałego stulecia" zaopatrzyłam się w tę książkę. Niestety, nie zdążę jej przeczytać do końca tego tygodnia, ponieważ na piątek muszę zająć się ,,Śmiercią powstańca", w związku z czym będę stopniowo opisywać Wam swoje wrażenia.
Jak dotąd, przeczytałam trzy króciutkie rozdziały: ,,Słowo od autora", ,,Dlaczego 'Wspaniałe stulecie'?" i ,,Pieniądze". Na samym początku Anna Mieczkowska porównuje serial do bajki, w której dobro wciąż walczy ze złem... I rzeczywiście, ma rację, ale czy do końca? Dla mnie, we ,,Wspaniałym stuleciu" przeważa jedynie neutralność, bowiem obie strony są zarówno beztroskie, jak i czasami nikczemne. Autorka ponadto we wstępie wymienia dwie osoby: prof. Dariusza Kołodziejczyka, który przybliżał jej zasady panujące w sułtańskim pałacu oraz p. Mateusza Gierynowa (pracował na planie serialu). 
W 2. rozdziale autorka pisze o oglądalności serialu, która już w pierwszym tygodniu wynosiła ponad 600 tysięcy widzów. Oprócz tego, wspomina komentarze fanów ,,Wspaniałego stulecia". Nietrudno spotkać się z pozytywami, ale są też takie, które wzbudzają niepokój. Pewien internauta napisał, że w wyniku swojego uzależnienia wylądował u psychiatry. Jest to przestroga dla nas wszystkich; trzeba znać umiar. 
Rozdział trzeci skupia się głównie na pieniądzach. Trochę się zawiodłam, gdyż myślałam, że w tym dziale będą przedstawione zarobki aktorów. Spotkałam się jednak z dochodem serialu. ,,(...) stacja Star TV odkupiła prawa do niego od Show TV za równowartość 70 milinów złotych" - pisze Mieczkowska. Przemysł filmowy znad Bosforu zarobił ok. 600 milionów złotych dzięki sprzedaży swoich produkcji do innych państw. Jeden z twórców ,,Wspaniałego stulecia" Yağmur Taylan twierdzi, że we własnym kraju żyje w strachu przed wsadzeniem go do więzienia. Wypowiedź reżysera nawiązuje do grzywny, jaką na stację telewizyjną nałożyła Turecka Rada Radia i Telewizji. Powodem kary były sceny, w których haremowe niewolnice poddawano kontrolom dziewictwa. Anna Mieczkowska dodała jeszcze, że obecna oglądalność wynosi 200 milionów widzów. Nic dziwnego, skoro ,,Wspaniałe stulecie" urzeka nas swoją muzyką, strojami, akcją i niebywałą grą aktorską! 

Okładka książki





11 komentarzy:

  1. no ja niestety nigdzie nie mogę jej kupić... ile ona ma w ogóle stron? może mogłabyś zakupić i wysłać? ja oddam oczywiście kaskę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka ma 96 stron. Niestety, nie mogę jej kupić, ponieważ sama trafiłam na ostatni egzemplarz.

      Usuń
    2. Zapraszam do mnie na nowe posty
      Pozdrawiam Oliwka :)

      Usuń
    3. Książkę można kupić w empiku od 8 marca. Ja zamówiłem na stronie empik.com

      Usuń
    4. http://www.empik.com/wspaniale-stulecie-tajemnice-sulejmana-i-hurrem-mieczkowska-anna,p1120887564,ksiazka-p

      Usuń
    5. http://www.empik.com/wspaniale-stulecie-tajemnice-sulejmana-i-hurrem-mieczkowska-anna,p1120887564,ksiazka-p

      Usuń
  2. ja tak samo nie wiem gdzie ją kupić szukałam w kiosku i markecie czytałam, że jest dołączona do jakiejś gazety wiesz może do której jeśli tak to do jakiej??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.empik.com/wspaniale-stulecie-tajemnice-sulejmana-i-hurrem-mieczkowska-anna,p1120887564,ksiazka-p

      Usuń
  3. Będzie jeszcze dodruk. Książkę można kupić z Faktem

    OdpowiedzUsuń
  4. https://literia.pl/ksiazki/fakt/tajemnice-sulejmana-i-hurrem
    tu można kupić, napisałam do Faktu, podali mi taki adres, ja zamówiłam 1 szt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok dzięki a czy w sklepie lub kiosku można kupić tą książkę ??
      Ps. Dzięki za info

      Usuń