poniedziałek, 14 grudnia 2015

Biedny Mustafa...

Dobry wieczór wszystkim. Przyszedł czas na refleksje po ostatnim odcinku. Nie sądziłam, że kiedyś to napiszę, ale Hürrem jest okrutna...
Dzisiejszy odcinek sprawił, że zaczęłam inaczej postrzegać wojnę między Hürrem, a Mustafą. Zawsze trzymałam stronę Roksolany. Uzasadnienie mojego zdania odnajdziecie wchodząc w następujący link: http://wszystkoows.blogspot.com/2015/11/nowa-twarz-mustafy.html. Po minionym epizodzie stwierdziłam jednak, że Hürrem stanowczo przesadziła. Przez jej intrygę zginął niewinny żołnierz, Ali Ağa, który wiernie służył Państwu Osmańskiemu. Można uznać, iż postępowanie sułtanki jest po części usprawiedliwione, ponieważ Hürrem ma na celu chronienie Sulejmana. Od dawna podejrzewa ona, że Mustafa szykuje wraz z janczarami bunt przeciwko sułtanowi. Niby można przyjąć to jako przyczynę jej intryg, ale mimo to bardzo trudno było mi patrzeć na egzekucję Ali Aği. Co gorsza, książę (a nie władca) musiał wprowadzić tę czynność w życie. Nie wiem, co zrobiłabym, gdybym była na jego miejscu... 









A tak na marginesie...




Dzisiaj nad ranem minął czas głosowania w ankiecie, której pytanie brzmiało: Która siostra Sulejmana jest najładniejsza? Większość uznała, że to Hatice zasługuje na zwycięstwo. Sułtanka uzyskała 39 głosów (46%). Drugie miejsce zaś zajęła Şah zdobywając 26 głosów (31%). Trochę mniej osób na najładniejszą uznało Fatmę, która otrzymała 17 głosów (20%). Najmniej zatem (bo tylko 1 głos) dostała Beyhan. Gdybym również brała udział w tej sondzie, zaznaczyłabym sułtankę
Şah. Choć niezbyt za nią przepadam to muszę przyznać, że należy ona do jednych z najbardziej urodziwych kobiet ze ,,Wspaniałego stulecia''. Niezrozumiałe jest dla mnie, dlaczego tak wiele osób uważa Beyhan za brzydką. Rozumiem, że można było na nią nie oddawać na nią głosów w ankiecie, ale spotkałam się już z kilkoma memami, które miały na celu ośmieszenie jej urody. Moim zdaniem jest ona naprawdę ładną sułtanką. Choć w serialu jej tak nie przedstawili to prywatnie Pınar Çağlar Gençtürk dobrze się prezentuje. 







Kolaże sióstr sułtana







1 komentarz: