poniedziałek, 7 listopada 2016

7 listopada 2016 r. - pierwsze urodziny bloga! ♥


 Drodzy czytelnicy! 

W dniu dzisiejszym obchodzimy pierwsze urodziny tego bloga. Dokładnie rok temu dodałam tutaj swój debiutancki wpis. Od zawsze ciągnęło mnie do pisania. Już jako mała dziewczynka redagowałam swoje pierwsze teksty. Kiedy zaczęła się moja przygoda ze ,,Wspaniałym stuleciem", odczułam potrzebę dzielenia się własnymi przemyśleniami z ludźmi, którzy również pokochali ten serial. Początkowo myślałam o założeniu ask'a, ale stwierdziłam, że powstało już wiele profili na tym portalu, więc postanowiłam zrobić coś innego. Właśnie tak narodził się pomysł stworzenia bloga. 


Pamiętam, że miałam problem z wymyśleniem swojej nazwy. Najpierw uznałam, że będę pisała jako Roksolana, jednakże po pewnym upływie czasu zaczęłam uważać ten pseudonim za zbyt banalny. Postawiłam zatem na la Rossę, gdyż taka nazwa rzadko padała w serialu, a przynajmniej była unikatowa i ładnie brzmiała. Chyba nie muszę nikomu tłumaczyć, że do wyboru tego kryptonimu zainspirowała mnie postać Hurrem, którą od samego początku ubóstwiałam. 


Z nazwą bloga nie było już takich komplikacji. Połączyłam tytuł produkcji i dopisek ,,najlepszy serial wszech czasów", co stworzyło piękną całość. 


Wiadomo, że jeżeli tworzy się jakąś działalność, pragnie się ją jednocześnie wypromować. Dołączyłam więc do wszystkich zamkniętych grup Facebook'owych poświęconych ,,Wspaniałemu stuleciu" i tam udostępniałam swoje wpisy. Przy okazji poznałam kilka sympatycznych ludzi, z którymi mam wirtualny kontakt, a nawet jedną osobę mieszkającą w mojej miejscowości. Miłość do serialu tak nas połączyła, że dziś jesteśmy dobrymi koleżankami. Odkryłam również zalety należenia do tego rodzaju grup, ponieważ każda dyskusja, która tam się odbywa (nawet jeśli prowadzi się ją z osobą o odmiennych poglądach), jest ciekawa oraz pełna mądrości życiowych. 
W ciągu tego roku dwa razy zmieniłam wygląd bloga, jeśli chodzi o jego szablon. Najpierw był on prosty, a później dynamiczny. Ostatecznie jednak powróciłam do starej wersji. Tło edytowałam również dwukrotnie. Początkowo znajdowali się na nim najważniejsi bohaterowie z pierwszego sezonu ,,Wspaniałego stulecia". Potem natomiast na tle umieściłam główne pary serialu. Teraz widzicie tutaj pierwszoplanowe i drugoplanowe postacie z kontynuacji, ponieważ 8 maja 2016 roku działalność bloga została poszerzona o ,,Sułtankę Kosem".






 

W ciągu tego roku na blogu powstało pięć ankiet, które dotyczyły różnych kwestii. Pierwsza sonda miała za zadanie wyłonić najbardziej lubianą postać ze ,,Wspaniałego stulecia". Wygrała sułtanka Hurrem, otrzymując 372 głosy, co stanowi aż 36%. Zaraz za nią znalazł się książę Mustafa, który uzyskał 141 sojuszników, czyli 14%. Trzecie miejsce natomiast zajął jego brat, Bajazyd, zdobywając 73 głosy, a więc 7%. Bardzo lubiani okazali się także: Bali Bey, Ibrahim Pasza, sułtan Sulejman, Sumbul Aga, sułtanka Mihrimah, Rustem Pasza i sułtanka Mahidevran. Łącznie w sondzie wzięło udział aż 1037 czytelników bloga! Pozostałe ankiety nie nacieszyły się już taką popularnością, ale widzowie telenoweli również brali w nich udział. Pytanie z drugiej sondy brzmiało: Którą postać byś przywrócił/a do serialu? Najwięcej osób, bo 17 (34%) postawiło na księcia Mustafę. Kilkoro fanów ,,Wspaniałego stulecia" ponownie chciałoby zobaczyć w swojej ulubionej produkcji Mehmeda, syna Hurrem. Ich liczba wynosi 11, co stanowi 22%. Ibrahim Pasza także okazał się bohaterem, którego z chęcią przywrócono by do serialu. Taką możliwość obstawiło 6 osób, czyli 12%. W sondzie pod tytułem: Która siostra Sulejmana jest najładniejsza? bez wahania zwyciężyła sułtanka Hatice, uzyskując 38 głosów (47%). Zaraz za nią wysokie miejsce zajęła Sah, na którą zagłosowało 26 osób (32%). 15 widzów (18%) zdecydowało, że Fatma jest najładniejsza, a 1 czytelnik bloga (1%) za najpiękniejszą uznał Beyhan. Po jakimś czasie zainteresowało mnie Wasze zdanie odnośnie tego forum, dlatego kolejna sonda dotyczyła opinii. Według 28 osób (62%) mój blog jest wspaniały. 9 widzów (20%) uznało go za dobry, a 3 (3%) za taki sobie. 2 ludzi (4%) nie miało zdania, zaś pozostałe 6% stwierdziło, że nie podoba im się ta strona. Było mi bardzo miło, ponieważ zdecydowana większość pozytywnie podsumowała moją aktywność. Ostatnia ankieta została stworzona po to, aby dowiedzieć się, który sezon zdaniem większości jest najlepszy. 25 osób (43%) zagłosowało na pierwszą serię, po 11 widzów (19%) obstawiło drugą i czwartą, a 10 fanów ,,Wspaniałego stulecia" (17%) za najlepszy sezon uważają trzeci. 

 
Jeśli ktoś chciałby wypełnić dwa krótkie teściki o charakterze quizów, należy kliknąć w następujące linki: Quiz nr 1 oraz Quiz nr 2. Oba sprawdziany są stare, bo wymyśliłam je kilka miesięcy temu. 
Łącznie mój blog został odwiedzony 126670 (sto dwadzieścia sześć tysięcy sześćset siedemdziesiąt) razy. Jest to stan na dzień 5 listopada 2016 roku, godzinę 10:57. Powstały 104 notki. Posty były różnie odbierane - czasami czytelnicy zgadzali się z opiniami wystawionymi przeze mnie, innym razem krytykowali moje zdanie. Niektóre wpisy bywały też nieco kontrowersyjne. 
Pierwszy post opublikowany na blogu:
Najpopularniejsze posty:
Ciekawostki o aktorach #1 - 3282 wyświetlenia.
Najmniej popularne posty:
Sonda na temat najlepszego sezonu - 152 wyświetlenia.
Posty, które uzyskały najwięcej komentarzy:
Polski wątek we ,,Wspaniałym stuleciu" -  29 komentarzy (i zarazem najbardziej kontrowersyjny wpis),
Post, który uzyskał tzw. licznik +1, czyli tytuł jednego z najchętniej czytanych wpisów:
Posty okazyjne:

O obsadzie ,,Wspaniałego stulecia" - cz. III + wyniki sondy
O obsadzie ,,Wspaniałego stulecia" - cz. IV,
O obsadzie ,,Wspaniałego stulecia" - cz. V (ostatnia),
Serial a życie prywatne #1
Serial a życie prywatne #2
Kim są aktorzy z ,,Sułtanki Kosem"? Krótkie biografie - cz. 1
Kim są aktorzy z ,,Sułtanki Kosem"? Krótkie biografie - cz. 2

Post podsumowujący całe ,,Wspaniałe stulecie":
WIELKI FINAŁ SERIALU

Posty dotyczące odcinków ,,Tajnego świata", czyli kulisów ,,Wspaniałego stulecia":
Tajemnice ,,Wspaniałego stulecia", czyli ,,Tajny świat",
Trudne sceny i wielkie przedsięwzięcie,
Śmiech poza planem oraz miłość, która zmieniła bieg historii.

Posty o poezji z serialu:
,,Wspaniałe stulecie" w krainie poezji #1
,,Wspaniałe stulecie" w krainie poezji #2.

Posty o finale 1. sezonu ,,Sułtanki Kosem":
Emocjonujący finał i podsumowanie pierwszego sezonu - cz. 1,
Emocjonujący finał i podsumowanie pierwszego sezonu - cz. 2,
Emocjonujący finał i podsumowanie pierwszego sezonu - cz. 3.

Jak widzicie, przez ten rok wiele się wydarzyło, jeśli chodzi o fabułę zarówno ,,Wspaniałego stulecia", jak i ,,Sułtanki Kosem". Dziękuję Wam za to, że tak często odwiedzacie mojego bloga. Dzięki tym wszystkim miłym, serdecznym komentarzom oraz rosnącej liczbie wyświetleń czuję się zmotywowana do dalszego działania. Jeszcze rok temu miałam pewne wątpliwości - nie wiedziałam, czy ktokolwiek zechce czytać wpisy mojego autorstwa. Spodziewałam się raczej znacznie mniejszego zainteresowania. Pamiętam, jak oglądałam ostatnie odcinki trzeciego sezonu, kiedy to porwano Hurrem. Wtedy dodawałam tu swoje pierwsze posty. Aż miło tak powspominać. Mam nadzieję, że się ze mną nie rozstaniecie i nadal będziecie zaglądać na tę stronę. Jeszcze raz dziękuję, do zobaczenia następnym razem!





6 komentarzy:

  1. Gratuluję rocznicy :-) Dla mnie Twój blog jest super. Zawsze czekam z niecierpliwością na nowe wpis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło mi czytać te słowa. Pozdrawiam. :)

      Usuń
  2. Po pierwsze podziwiam Cię za to, jak wyczerpujące podsumowanie tego roku zrobiłaś. Musiało Cię to kosztować dużo roboty. :) Brawo! Na prawdę wszystko rzeczowo opisane i podane jak na tacy, nawet ilość zmian wyglądu bloga.

    Poza tym nie mogę chyba nic innego napisać jak WIELKIE GRATULACJE, że piszesz tu już rok. Również niedawno obchodziłam moją pierwszą rocznicę bloga i nawet nie mogłam sobie przypomnieć jak to wszystko tak szybko minęło. Dopiero założyłam bloga, a tu już minął rok. :) Piszesz na prawdę świetnie i nie przejmuj się hejterami. Byli, są i będą tak więc nie poddawaj się. Chociaż nie zawsze komentuję Twoje posty to zawsze je czytam. :)
    Mam nadzieję, ze jeszcze będziesz mogła dla nas długo długo pisać.
    Życzę mnóstwa sukcesów.

    Buźka i pozdrawiam serdecznie. :)
    N.W.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za te wszystkie miłe słowa i również gratuluję z powodu rocznicy bloga. Dużo Twoich wpisów zdołało przykuć moją uwagę. Choć interesują mnie zagadnienia humanistyczne, lubię również geografię, a zwłaszcza od tej strony turystycznej, więc z wielkim zapałem ,,pochłaniałam" większość postów zamieszczanych u Ciebie. Pozdrawiam serdecznie! :* :)

      Usuń
  3. Wybacz, że nie komentowałam tu długo, ale możesz być pewna, że przeczytałam każdy twój post i to po kilka razy. Oczywiście gratuluję tak wielu wyświetleń oraz tylu czytelników. Kibicuję ci i mam nadzieję, że będziesz tu pisała jeszcze przez długie lata!!
    Pozdrowionka~Tincia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojeju, dziękuję bardzo. Też mam taką nadzieję. Pozdrawiam! :*

      Usuń