piątek, 2 września 2016

Polskie ,,Wspaniałe stulecie"

Dobry wieczór! Z przykrością stwierdzam, że wczoraj oficjalnie rozpoczął się rok szkolny, a wakacje dobiegły końca. Czeka nas nauka i wstawanie rano, ale są też pozytywy. Dla mnie wrzesień to miesiąc nowych szans. Właśnie zaczynam pewien rozdział w swoim życiu. Jako kolejną szkołę, wybrałam ogólniak mieszczący się poza zamieszkiwaną przeze mnie miejscowością. Poznam więc wiele ludzi. Mam nadzieję, że okażą się oni dobrymi znajomymi, a szkoła porządnie przygotuje do matury zarówno mnie, jak i resztę licealistów. Życzę Wam zatem fantastycznych wyników oraz samych miłych wrażeń związanych z klasowymi kolegami! :)
Pamiętacie, jak kilka miesięcy temu wspominałam o tym, że Polacy również zamierzają stworzyć swój serial historyczny? Ma on przedstawiać losy dynastii Jagiellonów, a w obsadzie planują umieścić Jerzego Zelnika - aktora znanego z roli kostiumowych. Jak dotąd, nie pojawiły się żadne nowe informacje, które mogłyby poświadczyć, że takowy serial rzeczywiście powstanie. Kiedy zobaczyliście tytuł dzisiejszego postu, pewnie pomyśleliście właśnie o ,,Złotym wieku", ale wpis będzie dotyczył czegoś zupełnie innego...
Przechodząc do rzeczy, z uwagi na koniec wakacji postanowiłam przygotować notkę o przyjemnej tematyce. Dziś zajmiemy się wyborem polskich aktorów, którzy mogliby grać postacie ze ,,Wspaniałego stulecia". Mam nadzieję, że Wy również podzielicie się swoimi typami w komentarzach. To, czym się zasugerujecie, jest Waszą sprawą. Ja natomiast będę nawiązywać głównie do wyglądu aktorów. Dobiorę ich tak, aby z twarzy przypominali serialowych bohaterów. No to zaczynajmy!


Sulejman - Halit Ergenc / Dariusz Basiński,
Hurrem - Meryem Uzerli / Roma Gąsiorowska,
Ayse Hafsa - Nebahat Cehre / Danuta Stenka,
Mahidevran - Nur Fettahoglu / Agnieszka Dygant,
Ibrahim - Okan Yalabik / Marcin lub Rafał Mroczek,
Hatice - Selma Ergec / Katarzyna Cichopek,
Beyhan - Pinar Caglar Gencturk / Barbara Lauks,
Sah - Deniz Cakir / Marta Żmuda Trzebiatowska,
Lutfi - Mehmed Ozgur / Janusz Gajos,
Esmahan - Ecem Calik / Anna Matysiak,
Mercan - Saygin Soysal / Eryk Lubos,
Elkas Mirza - Pamir Pekin / Jacek Braciak,
Mihrimah - Pelin Karahan / Edyta Herbuś,
Mehmed - Gurbey Ileri / Bogdan Brzyski,
Nurbanu - Merve Bolugur / Michalina Olszańska,
Dilsah - Reyhan Tasoren / Julia Rosnowska,
Defne - Yasemin Allen / Anna Szarek,
Helena - Cemre Ebuzziya / Monika Mazur,
Cihangir - Tolga Saritas / Maciej Brzoska,
Firuze - Cansu Dere / Karolina Wydra,
Nigar - Filiz Ahmet / Anna Mucha,
Daye - Sema Kecik / Maria Chwalibóg,
Sumbul - Selim Bayraktar / Piotr Polk,
Fahriye - Burcu Guner / Maja Ostaszewska,
Seker - Yuksel Unal / Michał Piela,
Gulsah - Nihan Buyukagac / Anna Dymna,
Aybige - Ezgi Eyuboglu / Alicja Bachleda-Curuś,
Barbarossa - Tolga Tekin / Andrzej Grabowski.

Niełatwo jest znaleźć Polaka podobnego do Turka, dlatego brakuje tutaj polskich odpowiedników serialowych: Mustafy, Bajazyda, Selima czy też Fatmy i innych. Wielu wymienionych przeze mnie aktorów jest mało znanych, więc jeśli ich nie kojarzycie, musicie polegać na grafice Google. A może Wam udało się znaleźć osoby, które z twarzy przypominają Metmeta, Arasa lub Engina? Zapraszam do komentowania! 
Poniżej znajdują się zdjęcia tych polskich aktorów, którzy byli dla mnie uderzająco podobni do serialowych bohaterów. Zresztą porównajcie sami. :D














 


8 komentarzy:

  1. Jak dla mnie kto by zagrał polską wersję " Wspaniałego Stulecia" żaden z aktorów którego wymieniłaś z listy nie pasuje. Ale to jest moje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie niektórzy z wyglądu są bardzo podobni. :)
    Myślę, że gdyby w Polsce zdecydowano się nakręcić coś w rodzaju WS to szukaliby mało znanych twarz. Jakoś nie widzę w takich rolach np. Andrzeja Grabowskiego.
    Ale doceniam to, że tak starałaś się dobrać aktorów. :)

    Życzę powodzenia w nowym roku szkolnym. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi się wydaje, że do takiego serialu wzięliby zarówno nieznanych aktorów, jak i tych doświadczonych. Raczej zawsze tak jest. Także życzę powodzenia w nowym roku szkolnym! :*

      Usuń
  3. Witam, wedlug mnie Seker Age powinien zagrac Andrzej Grabowski :)
    I tez niezgodze sie co do Hurrem, wedlug mnie Roma nie jest podobna do niej w ogole :)
    A tak to super dobralas :)
    Zycze powodzenia w nowym roku szkolym!
    Pozdrawiam, Oliwka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie to bardzo słaby wpis, nie wiem czemu mielibyśmy robić "podróbkę" wspaniałego stulecia (made in Poland), lepiej zachwycać się turecką wersją i tyle :) Polacy mają własną piękną i niekiedy trudną historię i nie musimy szukać inspiracji nad Bosforem :P A Rafałem lub Marcinem Mroczkiem w roli Ibrahima to mnie zastrzeliłaś... Żaden z nich, biorąc pod uwagę to, że nie mają wykształcenia aktorskiego nie udzwignąłby skomplikowanej roli Ibrahima. Podobieństwa z twarzy także nie widzę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stworzenie polskiego serialu historycznego wcale nie byłoby takim głupim pomysłem, gdyż my także możemy się pochwalić swoimi uzdolnionymi aktorami, a ponadto dzieje Polski to również niebanalny temat - w końcu posiadamy bardzo bogatą historię, niezależnie od tego, którym czasom czy dynastiom się przyjrzymy.
      Mój wpis wcale jednak nie sugerował tego, że polscy reżyserowie mogliby zastanawiać się nad przeróbką ,,Wspaniałego stulecia". Chciałam jedynie wyłonić aktorów, którzy przypominają mi serialowe postacie.
      No tak... Okan Yalabik jest wysokiej rangi artystą. Sumiennie odtwarzał postać Ibrahima, a niestety - bracia Mroczkowie nie mają wykształcenia aktorskiego. Tu się zgodzę... Jednakże dlaczego o tym wspominasz? Przecież w tekście wyraźnie zaznaczyłam, że sugeruję się twarzami, a nie talentem aktorskim, więc akurat w tej kwestii nie masz prawa mi niczego zarzucać.
      Jeśli już jednak chodzi o to podobieństwo względem twarzy to pozostaje ono kwestią gustu. Ty możesz nie widzieć podobieństwa, ale np. ja tak. ;)

      Usuń