czwartek, 8 grudnia 2016

Sensacje prosto z Dubaju!

Kochani czytelnicy! Dzisiejszy post będzie typowo informacyjny, ponieważ w wielkim świecie naszych ulubionych gwiazd filmowych wydarzyło się ostatnio bardzo wiele! Zapraszam zatem do przeczytania krótkiej notki na ten temat! 😊
Po pierwsze, pod koniec listopada miało miejsce uroczyste otwarcie muzeum figur woskowych w Dubaju. Co ciekawsze, na wystawie pojawiły się podobizny postaci ze ,,Wspaniałego stulecia". Niestety nie mogłam znaleźć dużej ilości zdjęć z tamtego miejsca, ale kilka udało mi się odkryć.










Na oficjalne otwarcie muzeum przybyły takie gwiazdy serialu jak Meryem Uzerli, Meltem Cumbul oraz Burak Ozcivit.













Początek imprezy możecie obejrzeć tutaj: OTWARCIE. 

Od wielu lat marzę o wyjeździe do Francji. Miałam takie plany, kiedy byłam jeszcze gimnazjalistką, ale ze względu na niemiłe wydarzenia, jakie miały tam miejsce, zrezygnowałam z tej inicjatywy. Chciałam zobaczyć jak najwięcej ciekawych krajów, bo przecież każdy naród posiada swoją tradycję, kulturę i inne cechy, które go wyróżniają na tle pozostałych. Mimo to, Francja nieustannie pozostawała tym najbardziej pożądanym przeze mnie krajem z prostej przyczyny - Paryż, Disneyland, Carcassonne. Chyba każdy marzy o takim dobrobycie. Dopiero kiedy zaczęłam oglądać ,,Wspaniałe stulecie", Francja spadła na drugie miejsce. Osmańska historia sprawiła, że uznałam właśnie Turcję za państwo, do którego najbardziej chciałabym pojechać. Teraz przyciągać zaczęły mnie również Indie i nawet zdziwiłam się, dlaczego muzeum poświęcone w dużej mierze bohaterom tureckiego serialu zostało otwarte w zupełnie innym kraju. Mimo to, na pewno będę musiała odwiedzić kiedyś tę wystawę. 😏

Całkiem niedawno miało miejsce też jeszcze jedno wydarzenie - konferencja prasowa na otwarcie 8. festiwalu filmów tureckich. Wiecie, kto się tam pojawił? Zaprzyjaźnieni ze sobą Meryem Uzerli oraz Ozan Guven. Sami zobaczcie!










Przyszła pora na ostatnią informację! Niedawno w Turcji powstał nowy serial, który nosi tytuł ,,Anne" (pol. ,,Mama"). Główne role zostały powierzone Vahide Percin, czyli starszej Hurrem, oraz Cansu Dere, która we ,,Wspaniałym stuleciu" grała postać Firuze. Sporadycznie w serialu pojawia się również Alize Gordum znana nam jako sułtanka Nergissah. ,,Anne" opowiada o małej dziewczynce. Jest ona ofiarą przemocy fizycznej i psychicznej ze strony własnej matki i jej partnera. Nauczycielka dziecka dowiaduje się o sytuacji swojej uczennicy, po czym postanawia porzucić plany oraz marzenia, poświęcając się dziewczynce. W tym celu ucieka razem z nią do Stambułu. Niedługo potem rozpoczynają się poszukiwania dziecka.
Sama jeszcze nie obejrzałam żadnego odcinka serialu. Widziałam jedynie fragmenty, jednakże słyszałam, że bije on rekordy popularności. Jeśli ktoś byłby zainteresowany produkcją, zapraszam do grupy Kosem Wspaniałe Stulecie Polska. Niezastąpione administratorki podjęły się już tłumaczenia!







Na dziś już wystarczy, żegnam Was!

4 komentarze:

  1. Ale chciałabym zobaczyć te figury woskowe, normalnie możnaby było poczuć się jak w serialu. I uścisnąć tak rękę Ibrasia jak to uczyniła Meryem. :)
    Bardzo podobają mi się wiadomości. :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam szczęście być tydzień temu. Przewspaniałe uczucie, gdyż tak naturalnie urządzone. Figury, jak żywe. Zapachy, muzyka, półmrok przenoszą w XVI stulecie. Swoboda w muzeum - można podejść, dotknąć, zrobić zdjęcie przy bohaterach filmu. Wspaniałew rażenia i radość wewnętrzna, że tam mogłam być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę. Liczę na to, że kiedyś też będę mogła się tam wybrać i doznać takich samych wrażeń. :)

      Usuń